jam menunjukkan pukul 8.12 pm . really not in mood . FEVER+FLU . ya di mbak ku balit dari Kuching . cibengg na . my kefala tersangatlah fenin . membuatkan aku sikda mood gilak . btw , lamak dah sik update blog aku . busy oi ! online pun sekadar mao check jak . btw , the trip was AWESOME & WONDERFUL ! takkan ku padam memori itu . hahaha :D only God know our happiness . rasa sik mao balit jak . tido sampe pukul 1 . then , pagi bangun gik kul 5 .

day 1
perjalanan mengambil masa 6 jam lebih . mbok & mamie ku anta kat solah awal pagi ya . driver mekrang lambat sikit . sampe lam kul 1 pia kott . sik ingat . then , ku 2 berangkat g Kuching High School . mekrang sebilit lambat . plus , ri ujan juak . masok jak lam bas , knk BOM cikgu . diam jak mekrang . aku ng sikda klaka . sampe lah sampe kat solah ya . perasaan knk BOM ? marah , kecik ati & mao nangis . yahh . aku ng congek ! ko pa gago ? sesampe di sia , kenak sambut sidak . meriahh ! best . sidaknang sporting . lepas gi sia , ingat mao gi muzium . tp sik jadi . dah tutup . so , balit hotel la . HOTEL ? BEST ! bilit besar punyerr ! 5 org jak lam bilit ya . luasss gegilak . aku , Eyen , Iela , Nani & Miss Jue sebilit . bestt eh ! lekek-2 tetak mun time malam . OMG ! time tok semua ubat ku lupak . -.- nasib jak sakit sik atang masa ya . plus , aku sikda kedid . so , sik text lahh with my Ben . meraung hati madah rindu ! -.- i miss you Ben . then malam ya g The Spring . carik tempat elod . sik jumpa . patah hati ku . kat sia , ku beli chocolate jak . then , aku , Eyen & Iela makan western food .

day 2
awal bangun . aik ? awal ka ? HAHAHA . cikgu awal bangun . aku tido kejap . tunggu turn mao mandik . pake full uniform . first ya gi UNIMAS . best ! tp ngantok . hahaha . sik cukup tido . gila besar UNIMAS . nang besar gegilak . besar gik dari Bintangor . hahaha . *bak cita bulak . tp nang besa la . pasya , tukar baju . guna baju pengawas kaler merah . pasya , gi makan tgh hari . sik tauk nama kedei . pas makan gi an Eyen beli gelang . aku sik beli . malas . banyak dah ! haha . pasya gi kedei reload . terus text Ben aku . gila rindu ku an nya . so , bila ku dah text , aku sik lalekan org gik . haha . ngembak palak ku mpun jak . pas makan , berangkat gi rumah org tua . kenangan sikkan penah ku lupak ! nang nangis mekrang time di sia . terharu bah ! especially bila sorg nenek ya nyanyi lagu YOU ARE MY SUNSHINE . lyric ya molah ku nangis . then , masok asrama sidak . banyak nenek & atok yang uzur gegilak . bila tangga muka sidak happy , aku rasa mao nangis gik . ukan apa , happy bah . apatah gik bila sidak knk berik sumbangan . then , da sorg nenek ya carik anak nya . nya tanyak mekrang . apa gik aku ! makin maok aek mata keluar. hahaha . pas ya , mekrang anta sumbangan kat rumah kanak-2 . then , balit , bersiap ! maok g Boulevard that nite .

day 3

one day make full uniform . gila rimas ku ! first pergi Dewan Undangn Negeri . best ! nangga chamber / tempat persidangan . pasya gi Swinburne . sik jaoh dari hotel kmk org . best juak ! ahaha . malam gi Wisma Satok . best ! kekayo jak mekrang . dinner kat eJOY restaurant . actually , Eyen mao gi Singapore Chicken Rice . tapi cikgu sik soh g seberang . -.- punekk jak ! malam tok sempat juak ku calling-2 an Ben . dah laa org rami masa ya . haha . well , aku sorg jak kamboh an empon . ni ndak gik , geng ku semua an grk . tauk laa gerek ku jaoh . hahaha .balit hotel . malam tok nang aher gilak tido . lekek-2 tetak . well , last day . tang cikgu ya lawak . nya maok tido . dah baring , pas da cita bangun udik . hahahaha . ku rasa mekrang la aher tido malam ya . bestt ! paking barang . esok dah mao check out . gonna miss that room -.-

day 4

last day -.- awal pagi ! nang malas mao bangun . tired gegilak . mandi & pake baju . then , kemas barang . pasya check out . pagi ya g waterfront . take pic ! than , g muzium . pasya g ladang buaya . nangga org bik boyak ya makan . gila best ! dah laa banyak lu boyak ea . haha . dah laa besa-2 . fuhhhhh ! pasya , gi makan kan kepsi serian . ku take away . k makan lam bas . pasya , mula laa perjalanan balit . penat ! dah laa bising gila babun antu lam bas ea ! aku nang tido jak keja . the conclusion is , trip tok nang best ! gonna miss that moment .


tadik ku gadoh besar an Ben . sampe nya mao break . -.- tp sik jadi . he loves me & i love him more than he know . Benjamin Ling Shen , im sorry dear . really sorry . im jealousy + congek ! bodoh kan ? plus , kmk sik pande pujuk tp suka dipujuk . weirdo kan ? -.- kenyataannya , thats me ! but , i want you to know that i love you sooooooooo much ! believe me .


Annyeong! Thanks for reading. Do comment! Gamsahabnida ;)

No comments:

Post a Comment