yaww whats up ! ngee~ 31 ogos 2010 ! happy birthday MALAYSIA ku yang ke 53 . hari ini saya bangun lambat woo~ dekat nak pukul 9 bangun . good yaww~ then , mula la mamie membingitkan telinga ku dengan leteran yang membuatkan aku ketawa terbahak2 . hak hak hak . :] hari ini juga hari membosankan sedunia . as usual , no outing ! hahaha :] aku ni jenis yang pemalas sikit bila bab2 bejalan melainkan shopping . haa~ bercerita pasal shopping , anda anda & anda dah shopping beli baju raya ker ? konfem dah beli kan3 ? excited tol la nak raya ! hak hak hak .

actually aku belum beli pun . org2 dirumah sgt busy maa~ no time to shopping . dekat2 nak raya baru la kitorang shopping . baru la banyak discount kan3 ? tapi bila part2 nak shopping ni aku teringat la plak dekat org2 di luar sana especially org2 yang kurang berkemampuan . dapat ka tidak diorang nak beli baju baru , kasut baru mcm kitorang ? kdg2 aku frust menonggeng jugak bila memikirkan nasib diorang . aku try nak bantu tapi tak tahu mcm mana . like tahun lepas aku & family just sedekahkan apa yang patut je kat diorang . huhu~ dapat ka tidak diorang merasakan kehangatan beraya mcam kitorang yang belom tentu ada baju raya ni . hahaha ! oi . baju raya aku bila nak siap haa ? ujong sik beraya ku kelak . haha . keluar sudaaa bahasa jiwa bangsa ku itu .

mesti korang pelik bin hairan bila entry aku kali ni aku menggunakan bahasa lepehh bak kata kiorang kat sini atau lebih bahasa semenanjung or MELAYU . hal ini demikian kerana diatas permintaan pembaca dari duar sarawak yang menyebabkan aku mengalihkan bahasa sarawak ibu pertiwiku kepada bahasa lepehh . cehh~ sa da peminat yang setia jak . PERASAN ! -.- keluar lagi bahasa jiwa bangsa ku itu . haha . sorry ok . aku kurengg banyak sikit dalam bahasa melayu ni , so izinkan tuan hamba menggunakan bahasa rojak kerana perut tuan hamba berasa sgt lapar dan haus tahap gaban ketika ini . ngee~

oke la . setakat ini sahaja entry tuan hamba . tuan hamba mahu menolong ibu memasak di dapur untuk berbuka pada petang ini . selamat 1 MALAYSIA !


Annyeong! Thanks for reading. Do comment! Gamsahabnida ;)

No comments:

Post a Comment